12 March 2007

En dans på roser?


Av og til tenker jeg at livet er en dans på roser- Jeg har så mye å takke Far for! Av og til lever jeg nesten i ei lita boble; ikke en bekymring i verden... egentlig. Likevel går tankene i hundre mer enn ofte- når jeg begynner å tenke på studiene, økonomien, venner og bekjente... Jeg finner ut at jeg har mye å lære i det å stole på Gud. Det er et kjent faktum at livet nok aldri vil fortone seg som perfekt, men jammen er det ikke ganske nær noen ganger!

For ei lita stund siden fant jeg ut at det er normal praksis også på uio og kjøre påskeferie! Da jublet Ingvild ikke bare inni seg, for rett før påske er det undervisningsfri uke med midtveiseksamener, bare at jeg ikke har noen midtveiseksamener! Riktignok vil noe av tida gå med til semesteroppgave i ex-phil, men likevel- det er to uker fri! O lykke! Så nå går jeg nesten bare og venter... prøver å leve i øyeblikket, men tar meg selv i drømme om lange frokoster, vårvær og stappfulle påskeegg...

20 comments:

Anonymous said...

ingvild! anne_randi@yahoo.no.
Glad i deg sola! klem annis

Saxofonmannen™ said...

Hvis man danser på roser er det lett å få torner i føttene...

(Dypt, ja. Jeg vet det.)

ingvild said...

jammen, øyvind da! man danser jo på toppen av dem!; på myke kronblader som minner om fløyel...

Anonymous said...

Det går ikke du er altfor tung.

ingvild said...

Sier du at jeg er feit? Er det det du sier? Hæ?

Anonymous said...

vil du at jeg skal proof-reade posten din før du poster den neste gang? jeg tror det er fantastisk å danse på roser bare man tar bort tornene først.

Unknown said...

yo!
Nå har jeg også blogg=)
Savner deg snuppa.

Anonymous said...

Det er litt relativt men du er ihvertfall altfor feit til å danse oppå roser uten at de knekker

NOVA said...

Saa heldig du er :D Kos deg masse med lange frokoster, vaarvaer og stappfulle paaskeegg. Jeg maa nok si at jeg er en smule misunnelig, dog...

STOR klem fra din lille aussie-venninne

ingvild said...

Synnøve! Når kommer du hjem? Koser du deg? Lærer du masse? Blir du brun? Det er så lenge siden jeg så deg sist, så nå gleder jeg meg til å se deg igjen!


Og så må vi bare sette et lite punktum for roser/torner debatten som begynner å bli litt VEL usaklig... Jeg er ikke feit. .

Freaker said...

Noen har missforstått "midveiseksamens" tiden ikke er fri også kalt vinterferie, men en tid for dypere innsikt i ens studium... Hmm noe grunnleggende feil her ja...

Hmm den "dansen på roser" eller ikke så langt ifra.. lurer på om det kan ha noe med livssituasjonen og konteksten å gjøre.... Jaja....
Er bra det tidvis ser perfekt ut, lover bra...

ingvild said...

Hmmm... Dypere innsikt... nevnte jeg det med semesteroppgaven? en skikkelig vanskelig semesteroppgave? Jeg har da ikke tid til ytterligere fordypning... noen ting går langt over hodet på meg allerede... ting det virker som om jeg aldri kommer til å skjønne; som hvorfor Tom Lindstrøm drar inn nivåkurver i beviset for Lagranges multiplikatormetode? Kan du forklare det for meg Ole Marius? Hvorfor? Hvilken funksjon har de? Hva mener han med det? Kanskje jeg har funnet ut hva jeg må gjøre neste uke... sette meg dypere inn i Lagranges multiplikatormetode... i tillegg til å skrive semesteroppgave... og danse på roser da, selvfølgelig.

ingvild said...

Hvordan går det med dine store sommerplaner forresten?

NOVA said...

Jeg koser meg! Laerer MYE, men paa andre omraader enn jeg hadde trodd. Jeg blir ikke saerlig brun siden vi enten er i air con eller har faktor 30 klistra over oss ;D Jeg haaper aa vaere hjemme mellom 1 og 10. mai en gang. Blir veldig godt aa se deg igjen! Blir du aa finne paa sumar-freak? Vaer velsignet! synnove

NOVA said...

Jeg koser meg! Laerer MYE, men paa andre omraader enn jeg hadde trodd. Jeg blir ikke saerlig brun siden vi enten er i air con eller har faktor 30 klistra over oss ;D Jeg haaper aa vaere hjemme mellom 1 og 10. mai en gang. Blir veldig godt aa se deg igjen! Blir du aa finne paa sumar-freak? Vaer velsignet! synnove

Authentic@ said...

Hei søta! Da regner jeg med at jeg ser deg i Påska? For du skal vel hjem en tur?! :)
Klem

ingvild said...

Jeg er i Stange palmehelgen torsdag til mandage, og kommer igjen på langfredag- snakker vi kaffe?

Anonymous said...

Hei!
Hege her=) viste ikke at du hadde blogg, nei! Men nå vet jeg det=) Har du det fint? Du må ha ei god påske!
min blog er forresten hegejeanett.blogspot.com:D
<3

Ina Elise said...

Halloi snuppa!
Lenge siden sist nå, altfor lenge. Blir sånn når "faste" møtepunkter blir droppa av minst en av oss (les: en eller annen leir om sommeren, som jeg ikke var på, eller nyttår. Hvor du var aner jeg jo heller ikke egentlig).

Ser det har skjedd saker og ting i livet ditt :)Gratulerer!

BLoggens tid gjør det så mye lettere å holde litt styr på hva gamle og nye venner driver med.Herlig!

Prekæs
Ina Elise

Freaker said...

Tom Lindstrøm drar inn nivåkurver i beviset for Lagranges multiplikatormetode. Elementært, elementært. Litt komplisert å ta det her, dessuten regner jeg med at du er ferdig med det... Jaja, joda sommerplaner går bra det ja.. (håper jeg)